Jadłospis

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH 3-LATKI 25.06.2020 JEDZIEMY NA WAKACJE

Temat: „Jedziemy na wakacje” – zabawy z wykorzystaniem piosenki pt. „Już wkrótce wakacje”.

 

Cele:

  • reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne,

  • rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej poprzez łączenie elementów ruchu z piosenką,

  • czerpanie radości z nadchodzących wakacji i wakacyjnego wypoczynku.

 

Pomoce: piosenka „Już wkrótce wakacje”, ilustracje: samochód, samolot, statek, pociąg, bębenek.

 

  1. „Rodzinny wypoczynek” – zabawa z tekstem (masażyk);

- siadamy na dywanie, osoba dorosła za dzieckiem, mówimy tekst i rysujemy dłonią na plecach dziecka:

„Cieszy się rodzina na to, - oburącz rysujemy serce na plecach dziecka,

że nadchodzi ciepłe lato. - ocieramy wierzchem dłoni czoło dziecka,

Tato auto już maluje, - gest zamiatania dłonią po plecach,

mama rower poleruje. - masujemy piąstką wybrane miejsca na plecach,

Ja zaś wolę leżeć w łodzi, - całą dłonią rysujemy fale,

tam mnie wiatr najlepiej chłodzi”. - dmuchamy na szyję dziecka.

  1. „Już wkrótce wakacje” – słuchanie piosenki (sł. i muz. D. i K. Jagiełło)

 

 

 

  • pytamy: „O czym opowiada piosenka?”

„Gdzie możemy spędzić czas wakacji?”

„Jakimi środkami transportu możemy pojechać na wakacje?”

  1. „Czym podróżujemy?” – ćwiczenia ortofoniczne:

 

  • dziecko swobodnie porusza się przy piosence, na przerwę w muzyce unosimy do góry wybrany obrazek (samochód, samolot, pociąg, statek), dziecko zatrzymuje się i wypowiada ustalone zgłoski:

samochód – brr...

samolot – wrr...

pociąg – tuf, tuf...

statek – szsz...

  1. „Już wkrótce wakacje” – zabawa ilustracyjna do piosenki:

  • bawimy się przy piosence: 1, 2, 3 zwrotka piosenki – dziecko porusza się w rytm melodii naśladując poruszanie się dowolnych pojazdów (samolot – ręce w bok, wychylają się na boki, samochód – ręce trzymają kierownicę, statek – ręce naśladują odpychanie się, pociąg – ręce naśladują toczenie się kół pociągu). Refren piosenki – dziecko zatrzymuje się i naśladuje: „gdzie grzywy morskich fal” – ręce naśladują fale morskie, „gdzie słońca złoty blask” – dziecko wysoko zatacza rękoma koło,

„gdzie ptaków leśnych chór” – dziecko naśladuje ruchy skrzydeł ptaków,

„swym śpiewem wita nas” – dziecko przykłada dłoń do ucha i nasłuchuje.

  1. „Wycieczka w góry” - opowieść ruchowa:

  • opowiadamy treść, dziecko wykonuje ruchy, czynności odpowiednie do treści: „Pewnego dnia dzieci wybrały się w góry. Wszystkie bardzo się cieszyły (dziecko ukazuje radość: podskoki, uśmiech na twarzy). Szły uważnie obserwując, co się dzieje wokół nich (rozglądają się w różne strony). Doszły do podnóża góry i zaczęły wspinaczkę (dziecko naśladuje wspinaczkę: unoszenie wysoko nóg z jednoczesnym ruchem rąk, które są w górze). Ze szczytu roztaczały się piękne widoki ( dziecko przykłada rękę do czoła i podziwia otoczenie). Kiedy schodziły zobaczyły małego zajączka, który kicał pomiędzy drzewami (naśladowanie skoków zająca). Niedaleko płynął strumyk, aby dostać się na drugą stronę dzieci musiały przeskakiwać po kamieniach (dziecko przeskakuje z nogi na nogę). Dalej ścieżka była taka wąska, że musiały przeciskać się między gałęziami drzew (naśladowanie odgarniania gałęzi drzew). Kiedy zeszły w dół (marsz), były bardzo zmęczone, usiadły na polanie, aby odpocząć (dziecko siada), a niektóre nawet się położyły (dziecko kładzie się). To była fajna wycieczka w góry.”

  1. „W świat idziemy” – zabawa wyrabiająca reakcję na przerwę w muzyce:

  • dziecko maszeruje w rytm grany na bębenku, na przerwę w muzyce zatrzymuje się i recytuje krótki wiersz B. Formy:

„Idziesz ty, idę ja.

W świat idziemy raz i dwa.

Tup, tup, tup, tra la la.

Niech ta podróż wiecznie trwa.”

Miłej zabawy, p. Ania F.




aktualnosci