Jadłospis

"Więcej, mniej, tyle samo" - zabawy matematyczne

scenariusz zajęć dla dzieci 4 - letnich.

Cele:

  • rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów;
  • doskonalenie umiejętności stosowania określeń: mniej, więcej, tyle samo;
  • doskonalenie umiejętności rozróżniania i porównywania wielkości przedmiotów.

 

Przebieg:

    1. Matematyczna piosenka z pokazywaniem.

https://www.youtube.com/watch?v=bPJakVRmxzk

 

    1. "Geometryczna zgadywanka"

Dziecko siedzi na dywanie. Z pojemnika lub woreczka wyciąga po omacku kolejno figury z papieru i nazywa je. /koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt/

    1. „Porównaj liczebność zbiorów”

Na dywanie przygotowane są jednakowe klocki. Zadaniem dziecka jest stworzyć zbiory o różnej liczebności, ich porównanie i określenie używając sformułowań: mniej – więcej, tyle samo, równo.

    1. „Segregujemy zabawki”

Dziecko siedzi na dywanie. Na dywanie leżą różnorodne zabawki. Dziecko przygląda się uważnie, wypowiada się na temat zgromadzonych przedmiotów, następnie segreguje ze względu na jakość: klocki, misie, samochody, patyczki.

    1. „Duże i małe kroki”

Kiedy dorosły podrzuca dużą piłkę – dziecko stawia duże kroki. Kiedy dorosły podrzuca małą piłkę – dziecko stawia małe kroki.  W zależności ile będzie podrzutów dziecko robi tyle kroków, a następnie stara się porównać, których kroków zrobiło mniej, więcej lub tyle samo: dużych czy małych.

    1. „Tworzenie zbiorów”

Zadaniem dziecka jest utworzenie zbiorów  układając klocki w zależności od tego, ile razy dorosły klaśnie w dłonie, a następnie porównanie ich liczebności.

    1. Wykonanie karty pracy.

Zapraszam do wykonania zadania [zał. 1]

 

Pozdrawiam

pani Ela R.



Załącznik(i):   
  • karta_pracy.jpg  (5.55 KB)


  • Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.

     



    aktualnosci