Jadłospis

" Moja ulubiona zabawka'' malowanie farbami scenariusz zajęć dla dzieci 4 letnich

 

,,Moja ulubiona zabawka z domu lub z przedszkola”-malowanie farbami plakatowymi.

Cele:

-dziecko wypowiada się na określony temat

-dziecko poszerza doświadczenia plastyczne

-dziecko przedstawia na rysunku ulubioną zabawkę

 

Środki dydaktyczne:

-ilustracje zabawek

-ilustracje przedstawiające: samochód, pociąg, statek,samolot

-dowolne pudełko z otworem wyciętym w górnej części

-kartki z napisanymi nazwami zwierząt

 

Przebieg:

1.,,Jakie to zwierzę?”-zabawa naśladowcza.

Osoba dorosła wypisuje na kilku kartkach nazwy róznych zwierząt po jednej nazwie na kartce. Dziecko lasuje jedną kartkę – rodzic czyta nazwę zwierzęcia a dziecko naśladuje je ruchem np. kot, słoń, pies, bocian, wąż. Można zaproponować, aby dziecko zadawało rodzicowi zagadki naśladując wybrane przez siebie zwierzę ruchem. Rodzic odgaduje co to za zwierzę.

 

2.,,Przeprawa przez rzekę”- zabawa ruchowa. Osoba dorosła rozkłada na podłodze ,,kamienie”. Mogą to być kartki papieru ale tez np. małe poduszki. Zadaniem dziecka jest przejście przez rzekę po ,,kamieniach” tak by nie dotknąć stopą ,,wody”.

 

3.,,Moja ulubiona zabawka z domu lub z przedszkola”- malowanie farbami plakatowymi.

Osoba dorosła pokazuje dziecku kilka ilustracji przedstawiających różne zabawki. Zachęca dziecko by opowiedziało o swoich ulubionych zabawkach. Następnie daje dziecku białą kartkę papieru oraz farby i zachęca aby dziecko namalowało ulubioną zabawkę dobierając odpowiednie kolory farby.

 

4.,,Tak jak wąż”- zabawa oddechowa.

Dziecko leży na plecach. Ramiona ma swobodnie ułożone wzdłuż tułowia, nogi ugięte, stopy oparte są o podłogę. Dziecko naśladuje syczenie węża: wdech przez nos, wydech przez usta z głośnym i długim syczeniem ,,sssss”.

 

5.,,Naśladujemy pojazdy”- zagadki ruchowe.

Osoba dorosła pokazuje dziecku obrazki przedstawiające różne środki lokomocji. Dziecko rozpoznaje je i nazywa. Następnie osoba dorosła chowa obrazki do pudełka, którego górnej części wycięty jest otwór. Dziecko wyjmuje jeden obrazek, naśladuje sposób poruszania się przedstawionego na nim pojazdu. Dziecko może też naśladować dźwięki pojazdu. Osoba dorosła odgaduje o jaki pojazd chodzi. Następuje zamiana ról.

 

Elżbieta Danielak

 

 



Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.

 



aktualnosci