Jadłospis

Gra w zielone 19.05.2020

 

"Skąd się biorą żaby?" - historyjka obrazkowa.

Cele:

  • zapoznanie z cyklem rozwojowym żaby

  • wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt żyjących na łące

  • utrwalenie znajomości kolorów

Przebieg:

1. "Na majowej łące"- rozwiązywanie zagadek.

Ma dwa różki, choć nie bodzie
mieszka w trawie albo w wodzie.
Domek swój, jak sami wiecie,
nosi zawsze na swym grzbiecie.

(ślimak)

Ten piękny owad
odwiedza kwiateczki,
ma skrzydła tęczowe,
niekiedy w kropeczki

(motyl)

Lata nad łąką w czerwonej kapotce,
a na tej kapotce jest kropka przy kropce

(biedronka)

Pracowite, małe
budują wspaniałe
kopczyki, pałace.
Szanujmy ich pracę.

(mrówki)

Czerwone ma nogi
biało-czarne piórka, ,
do wody przed nim
żaby dają nurka.

(bocian)

Skaczą po łące, pływają w wodzie,
żyją z bocianem w ciągłej niezgodzie.

(żaby)

2. "Jestem żaba" – historyjka obrazkowa.

 

3. "Gra w zielone" – zabawa dydaktyczna.
Gromadzimy przedmioty koloru zielonego, czerwonego, białego itp. aby można było je dotknąć podczas wyliczanki:
- Grasz w zielone?
- Gram!
- Masz zielone?
- Mam!

Dzieci wskazują przedmiot w odpowiednim kolorze. Zabawę powtarzamy kilka razy, zmieniając kolory.

 

4. "Zielona żabka" – praca plastyczna.

Potrzebne materiały:
- papierowy talerzyk;
- zielona farba;
- pędzelek/gąbeczka;
- kółeczko wycięte z czerwonego papieru rysunkowego;
- klej biały;
- ew. białe pomponiki;
- plastikowe oczka;
- zielony papier techniczny, z którego wytniemy kończyny żabki;
- kawałek czerwonego filcu, z którego powstanie język.

Sposób wykonania:

  • przygotowujemy talerzyk

  • odwracamy go na drugą stronę (wypukła część winna znajdować się "na wierzchu")

  • całość malujemy zieloną farbą i czekamy aż wszystko wyschnie

  • odwracamy talerzyk na drugą stronę, szykujemy czerwone kółeczko

  • przyklejamy je na samym środku

  • składamy całość na pół

  • przygotowujemy czerwony kawałek filcu

  • przyklejamy je we wskazanym miejscu

  • talerz "zamykamy"

  • przyklejamy dwa białe pompony

  • na nich lokujemy plastikowe oczka

  • szykujemy 4 kończyny

  • przyklejamy je w górnej i dolnej części talerza

  • gotowe!

 

5. "Poruszamy się jak..." - zabawa przy muzyce.

Prowadzący przygotowuje dowolną muzykę do zabawy. Dzieci chodzą po dywanie. Na przerwę w muzyce prowadzący podaje hasło:

motyl – dzieci biegają i machają rękami

konik polny – dzieci skaczą obunóż

bocian – dzieci unoszą zgięte w kolanach nogi wysoko do góry

żaba – dzieci podskakują jak żaby (z przysiadu podpartego)

 

6. "Od skrzeku do żaby" – karta pracy.

Ewa Gniazdowska i Zofia Wieliczko

19.05.2020



Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.

 



grupa1