Jadłospis

Biedroneczki 21.05.2020

 

Temat: ,,Mała biedroneczka”-osłuchanie ze słowami i melodią piosenki K. Bożek-Gowik.

Cele:

  • kształtowanie umiejętności wokalnych,

  • utrwalenie prawidłowego toru oddechowego,

  • rozwijanie wiedzy przyrodniczej.

 

Przebieg zajęć:

1. Ćwiczenia oddechowe ,,Spokojnie oddychamy na łące”.

(Mała (lekka) książka dla dziecka).

Rodzic prosi dziecko, aby położyło się na plecach i wyobraziło sobie, że znajduje się na łące. R. proponuje dziecku, że nauczą się spokojnie oddychać. R. kładzie na brzuchu dziecka książkę i określa prawidłowy tor oddechowy: wdech nosem – wydech ustami.

 

2. Wprowadzenie – omówienie wyglądu biedronki.

(Obrazek biedronki, rysunek biedronki bez kropek, 7 kropek).

Rodzic pokazuje dziecku obrazek biedronki z 2 oraz z 7 kropkami. Informuje dziecko, że w naszym kraju występują biedronki z 2 i 7 kropkami. Następnie pyta: Jaka jest biedronka?, Jak wygląda? Dziecko opisuje jej wygląd, swoje skojarzenia itp. Następnie R. przywiesza na tablicy rysunek (w załączniku) i pyta, czego brakuje biedronce. Później tłumaczy, że po każdym prawidłowo wykonanym zadaniu, będzie zawieszał kropki. Po przyklejeniu wszystkich kropek dziecko wspólnie z rodzicem liczy kropki na biedronce. R. przykleja 4 kropki po odpowiedziach na pytania na podstawie wysłuchanego utworu oraz po jednej kropce po nauce refrenu, rytmizowaniu refrenu, zabawie ruchowej ,,Lata biedronka nad łąką”.

 

3. Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki,, Mała biedroneczka”.

 

 

4. Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

  • Gdzie latała mała biedronka?

  • Ile kropek miała mała biedroneczka?

  • Jakie zwierzęta spotkała na łące?

  • Co powiedziało jej każde zwierzątko?

 

5. Nauka refrenu piosenki ,,Mała biedroneczka” fragmentami, metodą ze słuchu.

(Nagranie piosenki Mała biedroneczka).

Dziecko powtarza za R. fragmenty tekstu. Potem nadal za R. śpiewają te fragmenty. Jeśli chcą, mogą na koniec zaśpiewać refren samodzielnie.

 

6. Rytmizowanie tekstu refrenu piosenki ,,Mała biedroneczka”.

(Bębenek).

Dziecko maszeruje w rytmie wystukiwanym na bębenku przez R., powtarzając tekst refrenu piosenki (Biedroneczko, leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba).

 

7. Zabawa ruchowa ,,Biedronka lata nad łąką”.

(Dzwoneczki).

Rodzic tłumaczy, że kiedy gra cienko, są to dźwięki wysokie, a kiedy gra grubo, są to dźwięki niskie. Umawia się z dzieckiem, że podczas gdy będzie grał dźwięki wysokie, one będą naśladować lot biedronki – wysoko nad łąką (spokojny trucht na palcach, machanie rękami), a gdy będzie grał dźwięki niskie – lot biedronki nisko nad łąką (pozycja pochylona, machanie rękami).

 

Ewa Gniazdowska

21.05.2020



Załącznik(i):   
  • biedronka_i_kropki.docx  (49.58 KB)


  • Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.

     



    grupa1