Jadłospis

Mama, tata, brat i ja- drużnaja siam'ja-zabawy z piosenką-19.05.2020

Cele:
- rozwijanie umiejętności wokalnych;
- rozwijanie umiejętności mierzenia.
-ćwiczenia w globalnym czytaniu

Przebieg zajęć:

1. Zagadki o mamie – słuchanie, rozwiązanie:


To „m” litera, to „a” litera.
Te dwie litery wyraz zawiera.
Słowo serdeczne, odgadniesz sama.
To jest na pewno słowo … .MAMA

 

Kim jest ta pani zgadnijcie moi kochani. Chorym poprawia poduszki, choć nie jest pielęgniarką, smaży wspaniale racuszki, choć wcale nie jest kucharką. Uczy nas różnych robótek, choć nie jest panią ze szkoły. I ma lekarstwo na smutek, że musisz być przy niej wesoły. Wkłada mi od niechcenia cukierki w kieszeń fartuszka. Często spełnia moje życzenia jak dobra wróżka. A kiedy włoży suknię nową i uśmiech oczy jej rozjaśni to myślę - może jest królową, która na chwilę wyszła z baśni. A to jest przecież moja mama, tylko rysunek ją pomniejsza, ale jest prawie taka sama, tylko dużo ładniejsza.

2. Ćwiczenia w globalnym czytaniu MAM A TATA

.Czytanie całościowe wyrazów: mama, tata (przypomnienie) – Rozdajemy każdemu dziecku karteczki z wyrazami: mama oraz tata. Pytamy dziecko, co jest na nich napisane. Wspólnie dzielimy wyrazy na sylaby. Następnie wyrazy przykleimy po przeczy mamy- wyraz MAMA, do krawatu taty- wyraz TATA

 

3. Karta pracy- książka cz.2 str  53

   

 


4. Liczby znamy, do każdej liczby ćwiczenie mamy- zabawa ruchowo-dydaktyczna

Pokazujemy liczbę, mówimy ile  ćwiczeń mamy wykonań np.

1-obrót

2- tupnij nogą-1- prawą, -2-lewą

3- zrób… przysiady

4-klaśnij w ręce

5-zrób tyle podskoków


5. „Układamy serduszko” Zabawa ruchowa przy muzyce

Sylwetę serduszka kładziemy na dywanie, dzieciom dajemy kolorowy sznurek. Włączamy piosenkę- dziecko słucha, spaceruje po dywanie, na przerwie w muzyce- „obrysowuje” serduszko sznurkiem(układa sznurek na konturze serca- zabawę powtarzamy kilkakrotnie

6. Drużnaja siamja- nauka słów piosenki w j. białoruskim

Powtarzamy z dzieckiem słowa, mówimy zdanie- dziecko powtarza za nami.

Następnie mówimy część zdania- dziecko kończy .

Mówimy tekst- robimy przerwę w tekście- dziecko dopowiada słowo


6.1 .Дружная сям’я

1. Маме буду памагаць, памагаць, памагаць

У кватэры прыбiраць, прыбiраць, прыбiраць.

 

Пр.: Мама, тата, брат i я, брат i я, брат i я -

Гэта дружная сям’я.

 

2. Таце буду памагаць, памагаць, памагаць

Разам нешта майстраваць, майстраваць, майстраваць.

 

Пр.: Мама, тата, брат i я, брат i я, брат i я -

Гэта дружная сям’я.

 

3. Брату буду памагаць, памагаць, памагаць

I вучыцца, i гуляць, i гуляць, i гуляць.

 

Пр.: Мама, тата, брат i я, брат i я, брат i я -

Гэта дружная сям’я.

 

6.2. Wolne tłumaczenie

 

Wspaniała rodzina

Mamie będę pomagała, pomagała, pomagała

W mieszkaniu będę sprzątała, sprzątała, sprzątała

Refren: Mama, tata, brat i ja to wspaniała rodzina!

II. Tacie będę pomagać, pomagać, pomagać

Razem tworzyć i majstrować, majstrować, majstrować

Refren:…

III Bratu będę pomagać, pomagać, pomagać

Uczyć się i bawić i bawić i bawić

 

6.3. Polska transkrypcja

Drużnaja siam’ja

 

Mamie budu pamahać, pamahać, pamahać

U kwatery prybirać, prybirać, prybirać

 

Mama, tata, brat i ja, brat i ja

Heta drużnaja siam’ja

 

Tacie budu pamahać, pamahać, pamahać

Razam nieszta majstrować, majstrować, majstrować

Mama, tata, brat i ja…

 

Bratu budu pamahać, pamahać, pamahać, pamahać

I wuczycca i huliać, i huliać, i huliać

Mama, tata, brat i ja …

23._Druznaja_siamja_spiew_-_Kopia.mp3


7.  Rozmowa na temat piosenki:
- Co będziemy robić z mamą?

-Co będziemy robić z tatą?
- Co będziemy robić z bratem?

Jaka jest nasza rodzina?


8. Wesołe sylaby –Zabawa dydaktyczna

 „Jak ma na imię mama?” – dzieci mówią i klaszczą imiona swoich mam, dzieląc je na sylaby. Dzielimy imię taty na sylaby, jeśli ktoś ma rodzeństwo- imiona rodzeństwa dzielimy na sylaby

Można wydłużać pierwsze głoski i ostatnie , pytamy: Co słyszysz na początku imienia…. Na końcu-(dzieci chętne).

9. Nauka piosenki fragmentami, metodą ze słuchu.

Wypowiadamy słowa piosenki w rytmie piosenki

Próbujemy śpiewać razem z nagraniem

10. Zabawa przy piosence

23._Druznaja_siamja_spiew_-_Kopia.mp3

10.1.Muzyczny kwiatek

Przy dźwiękach piosenki dzieci poruszają się swobodnie po sali. Podczas przerwy w śpiewie układają na podłodze kwiatek z klocków. Ponowne usłyszenie piosenki jest sygnałem do poruszania się po sali między kwiatkami z klocków.

10.2. Jak długa jest piosenka-zabawa ruchowa z elementami równowagi

Mierzenie długości piosenki za pomocą kroków. Rozciągamy sznurek na podłodze. Dziecko

Ma za zadanie „zmierzyć „długość piosenki. Gdy piosenka jest włączona -idzie wzdłuż sznurka „noga załogą- palec do pięty”

10.3. Wspólne odśpiewanie piosenki przez domowników


Miłej pracy!!!Powodzenia!!!




grupa2