Jadłospis

Bawimy się razem-zabawy dydaktyczno-ruchowe-20.05.2020

Cele:

  • kształtowanie spontaniczności i pewności siebie .
  • wyczuwanie własnego ciała i ciała partnera .
  • wdrażanie dzieci do wypowiadania się zdaniami .
  • kształtowanie więzi z rodzicami . 

 

Pomoce: koce dla każdej pary – rodzica i dziecka, karta pracy, farby, widelec, kolorowa kartka brystolu

 

Przebieg:

1.  Co to jest rodzina?- obejrzenie filmów „Szczęśliwa rodzina”

https://www.youtube.com/watch?v=58V52JdiwPA

2. Rozmowa na temat obejrzanego filmu:

- Co to jest rodzina?

-Co trzeba robić aby rodzina była szczęśliwa?

3. Moje zabawy z mamą i tatą- karta pracy- książka cz.2 str. 55

4. Bawimy się z mamą i tatą- zabawy ruchowe wg V. Sherborne

4.1. Ćwiczenia wstępne

 Powitanie dzieci i rodziców : dzień do-bry ( uderzamy dłońmi o podłogę )

dzień do-bry ( uderzamy dłońmi o kolana )

dzień do-bry ( klaszczemy )

dzień do-bry ( klaszczemy nad głową ) .

Przywitanie się w parach ( dziecko i rodzic ); witają się nasze dłonie, łokcie, głowy, stopy, plecy, kolana  itp.

4.2. Ćwiczenia w parach  

  • „Lustro” rodzice i dzieci siedzą naprzeciwko siebie, dziecko wykonuje dowolne ruchy, gesty, wykorzystuje mimikę twarzy, rodzic naśladuje ruchy dziecka – zmiana ról .
  • Dziecko leży na podłodze, rodzic turla go w różne strony – zmiana ról.
  • „ Naleśnik” – dziecko leży na plecach na podłodze, rodzic „zwija dziecko                            w naleśnik”„smaruje dżemem”, „ posypuje cukrem’’- zmiana ról.
  • Dziecko i rodzic siedzą na podłodze w siadzie prostym, opierają się plecami o siebie  dziecko pcha plecami rodzica – zmiana ról.
  • „ Wóz” – rodzic ciągnie za kostki dziecko , które leży na plecach .
  • „Fotelik” – rodzic w siadzie skrzyżnym , dziecko siada  opierając się plecami o rodzica, kołysanie dziecka przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej .
  • Prowadzenie ślepca- rodzic ma zamknięte oczy, dziecko prowadzi go po sali-zmiana ról.
  • „ Tunel” – rodzic w klęku podpartym , dziecko przechodzi pod rodzicem.

4.3. Ćwiczenia „naprzeciwko” w parach

  • Dziecko zwija się w kłębek , rodzic próbuje go „ rozwinąć”- zmiana ról.
  • Dziecko siedzi mocno podparte na podłodze, rodzic próbuje go przesunąć – zmiana rol.
  • Dziecko i rodzic siedzą w siadzie prostym na podłodze i ślizgają się na pośladkach .

4.4. Ćwiczenia „razem” w parach

  • Siedząc przodem do siebie i trzymając się mocno za ręce, dziecko kładzie się na plecach, rodzic przyciąga je do siebie .
  • Stojąc przodem do siebie i trzymając się mocno za ręce, palce stóp ćwiczących złączone, dziecko odchyla się od rodzica .
  • Dziecko stoi tyłem do rodzica, nie odrywając nóg od podłogi „upada” na ręce rodzica

4.5. Ćwiczenia „razem” 

  • Huśtanie dziecka trzymając go za kostki i nadgarstki .
  • Rodzice bądź rodzic tworzy tunel (klęk podparty), dzieci czołgają się pod tunelem na plecach i na brzuchu .

4.6. Ćwiczenia wyciszające

 „Płynęła sobie rzeczka” masaż relaksacyjny .

  • Wszyscy leża na podłodze z zamkniętymi oczami – relaks przy muzyce klasycznej .
  • Pożegnanie : dzię-ku-je-my ( uderzamy dłońmi o podłogę)
    • dzię-ku-je-my (uderzamy dłońmi o kolana )
    • dzię-ku-je-my  ( klaszczemy )
    • dzię-ku-je-my  (klaszczemy nad głową ) .

5. Kwiaty dla mamy- zabawa plastyczna

https://www.youtube.com/watch?v=SIKpm5CUJjs

Miłej pracy!!! Powodzenia!!!

 




grupa2