" Jestem sobie Podlasianka''

 

,,Jestem sobie Podlasianka”-wprowadzenie piosenki.

 

Cele:

-dziecko zapoznaje się z melodią i słowami piosenki

-dziecko ogląda strój ludowy Podlasia

-dziecko kształci słuch muzyczny

-dziecko reaguje na sygnały muzyczne

 

Środki dydaktyczne:

-słowa piosenki

-nagranie piosenki

-ilustracje przedstawiające stroje z Podlasia

-ilustracje przedstawiające budowle, zabytki Białegostoku, pocztówki

 

Przebieg:

1.,,,Moje miasto”-dorosły pyta dziecko w jakim mieście mieszka. Dziecko odpowiada. Następnie dorosły pokazuje dziecku pocztówki i ilustracje przedstawiające budowle znajdujące się w Białymstoku np. Pałac Branickich, ratusz. Wybrną przez dziecko ilustrację dorosły umieszcza w dowolnym miejscu pomieszczenia np. na regale, na stole. Dziecko porusz się swobodnie po pomieszczeniu. Na klaśnięcie dorosłego lub uderzenie np. łyżki o łyżkę dziecko ustawia się obok ilustracji.

 

2,,Co to za strój?”-układanka. Dorosły wraz z dzieckiem wybiera wśród zdjęć strojów strój Podlaski. Osoba dorosła rozcina ilustrację na kilka części. Dziecko układa powstałe puzzle. Wspólnie z dorosłym dziecko omawia wygląd stroju podlaskiego.

 

3.Osoba dorosła odtwarza nagranie piosenki. Dziecko słucha.

 

JESTEM SOBIE PODLASIANKA

 

 

1.Jestem sobie Podlasianka,

 

Mam fartuszek po kolanka

 

Ref. Tojla oj lala, tojla oj lala

 

Tojla oj lala, lalala…

 

2.Zawsze pięknie się wystroję,

 

I nikogo się nie boję

 

3.Nasz Białystok- piękne miasto

 

Mamy nawet rzekę własną

 

4.Dwa teatry nawet mamy

 

Piękne bajki wystawiamy

 

5.Filharmonia muzykuje

 

nas po świecie reklamuje

 

6.W Białymstoku – duma jego

 

stoi pałac Branickiego

 

7.Teraz powiem coś na boku,

 

Ja chcę mieszkać w Białymstoku


 

 

https://youtu.be/-Twq7vAb7Pw

 

 

Dorosły zadaje pytanie – dziecko odpowiada:

-W jakim mieście mieszkam?

-Nad jaką rzeką leży Białystok?

-Jaki fartuszek ma Podlasianka?

-Jakie zabytki są w Białymstoku?

-Ile teatrów jest w Białymstoku?

 

4.,,Jestem sobie Podlasianka”-naśladowanie ruchem treści piosenki. Dorosły ponownie odtwarza nagranie piosenki, dziecko naśladuje ruchem.

 

5.,,Tańcząca woda”-ćwiczenia oddechowe. Dziecko siada przy stoliku. Otrzymuje kubek z woda i słomkę. Dziecko nabiera powietrza nosem i powoli dmucha w słomkę. Obserwuje w jaki sposób powietrze wydostaje się z wody. Zabawę powtarzamy zmieniając sposób dmuchania na krótki, długi, przerywany.

 

Elżbieta Danielak

 

 



  Do pobrania:



Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.
większy obrazek nr 1 większy obrazek nr 2 większy obrazek nr 3 większy obrazek nr 4