Jadłospis

" Chodzi wiatr po łące''- opowieść ruchowa

 

,,Chodzi wiatr po łące”- opowieść ruchowa przy muzyce.

 

Cele:

-dziecko rozwija wyobraźnię poprzez przedstawianie ruchem, gestem opowieści

-dziecko dopasowuje ruch do tempa muzyki

-dziecko kształci poczucie rytmu

 

Środki dydaktyczne:

-album roślin, kwiatów

-lusterko

-melodia do opowieści ruchowej

 

Przebieg:

1.,,Lata mucha”- zabawa z pokazywanie. Osoba dorosła czyta rymowankę a dziecko pokazuje lub głaszcze wymieniane części ciała.

 

Lata mucha koło ucha,

lata bąk koło rak,

lecą ważki koło paszki,

lata pszczoła koło czoła.

 

Lata mucha koło brzucha,

lecą muszki koło nóżki,

biegną mrówki koło główki,

pełznie gąsieniczka koło policzka.

 

2.,,Lustereczko”-zabawa logopedyczna. Dorosły daje dziecku lusterko. Prosi dziecko by bawiło się wykonując ćwiczenia a równocześnie patrząc w lusterko.

 

-Biedronka ma dużo kropek - dziecko ryzuje czubkiem języka kropki na podniebieniu, przy szeroko otwartych ustach, unosząc język do góry

-Pszczoła -dziecko naśladuje bzyczenie pszczoły bzzz bzzz bzzz bzzz

-Motyl- jak motyl porusza skrzydełkami tak dzieci poruszają naprzemiennie językiem od jednego do drugiego kącika ust.

 

3.,,Chodzi wiatr po łące”-opowieść ruchowa. Osoba dorosła czyta tekst opowieści ruchowej, włącza melodię. Dziecko w dowolny sposób interpretuje ruchem:

 

Był piękny majowy dzień. Dzieci wybrały się na spacer na łąkę. Najpierw zobaczyły bociana. Chodził on po łące wysoko podnosząc nogi i machając skrzydłami. W pobliżu skakała tez mała zielona żabka. Zobacz tu leci kolorowy motyl – zawołała Kasia. A teraz usiadł na różowej stokrotce. Ale jaka piękna ta stokrotka. Muszę sprawdzić jak pachnie. O jej, nadeszła chmura. To pierwszy majowy deszcz uderza o ziemię dużymi kroplami. Spójrz! Na niebie pojawiła się tęcza.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Vh2EsURyJUw (do 3:05')

 

4.,,jaki to kwiat?”- zabawa w odgadywanie. Dziecko ogląda w albumie kwiatów i próbuje rozpoznać i nazwać niektóre z nich np.: stokrotka, fiołek, bratek.

 

5.,,Odgłosy łąki”- ćwiczenia dźwięko-naśladowcze. Dziecko porusza się swobodnie po pomieszczeniu. Na hasło np. klaśnięcie dorosłego nasladuje odgłos zwierzęcia żyjącego na łące np.: konik polny: cyk cyk, żaba: kum kum, osa: bzzz bzzz, skowronek: fiu fiu.

 

 

Ela Danielak



Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.

 



grupa3