Jadłospis

,,Wiosenne przebudzenie" -26.03.2020 r

Witajcie Kochani!

Mamy dzisiaj czwartek, a więc:

 

I Edukacja w zakresie mowy Ojczystej- (poproś osobę dorosłą lub starsze rodzeństwo o pomoc)

Temat: ,,Szukamy oznak Wiosny”- wypowiedzi dzieci na podstawie wiersza.

Cele:

  • Zapoznanie i utrwalenie zmian w życiu zwierząt i przyrody, kształtowanie wypowiedzi wielozdaniowej, słuchu fonematycznego, analizy i syntezy wyrazów.

Pomoce dydaktyczne: kartki techniczne, kredki, nożyce, taśma, patyki do szaszłyków.

 

1) Posłuchajcie wiersza B. Szurowskiej ,, Zwiastuny wiosny” lub J. Brzechwy ,,Przyjście wiosny”.

2) Wymień jakie zapamiętaliście oznaki wiosny- wyrazy- podziel je na sylaby, głoski; ułóż kilka zdań z dowolnymi wyrazami.

3) Narysuj 3 dowolne oznaki wiosny, a pod rysunkiem narysuj tyle kresek ile słyszysz głosek.

4) Możesz zrobić sylwety do wiersza czyli:

- narysuj występujące postacie na połowie kartki z bloku technicznego (każdą postać oddzielnie)- wykorzystaj przybory do rysowania, które masz w domu.

- dokładnie je wytnij

- od tyłu przyklej patyczek do szaszłyków( przy każdej postaci)

W wolnej chwili zaproś swoją rodzinę na teatrzyk- odegraj  treść wiersza własnymi słowami .

Jeżeli zabrałeś książkę(karty pracy) z przedszkolnej szatni wykorzystaj zgodnie z tematem.

 

II Edukacja matematyczna- na warunki domowe

Cele:

  • Przybliżanie efektu odbicia i symetrii, dostrzeganie regularności.

 

1) ,,W poszukiwaniu wiosennych symetrii”- zabawa matematyczna

Pomoce: lusterko, ilustracje( z książek, z gier , puzzli), kartka, farby plakatowe lub tusz.

2) Zabawa  lusterkiem -,,puszczanie zajączków”

3) Przyłóż dłoń- bok od strony małego palca – do lusterka(powinno ukazać się odbicie twojej dłoni w lusterku)- miejsce łączenia dłoni z lusterkiem to oś symetrii.

4) Weź gotowe obrazki (jakie masz w grach, książeczkach) super byłoby żeby były o tematyce wiosennej np. (motyl cytrynek, bazie, tulipan) i przyłóż lusterko w pionie w połowie obrazka(powstanie w lusterku odbicie zakrytej połowy) -dziecko powinno dojść do wniosku, że są one takie same.

5) Szukaj przedmiotów, które mogą utworzyć zjawisko symetrii np: przyłóż lusterko do okularów słonecznych w miejscu tzw: ,,noska”.

6) Zrób:

- złóż kartkę na pół

- na wewnętrznej stronie – połówce zrób dowolny wzór(fajnie wygląda pół motylka) z farby plakatowej , tuszu

-zamknij kartkę – powinno odbić się to co namalowane

 

W wolnej chwili możesz korzystać ze stron internetowych :

1. http://bystredziecko.pl/figury-symetryczne-01-matematyka/

2. https://www.printoteka.pl/iu/materials/item/1357

3. http://matzoo.pl/zerowka/pory-roku_48_332

 

                                                                                                              Pozdrawiam

                                                                                                                Pani Jola Żamojda

 

 



Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.

 



grupa6