Jadłospis

Zabawy z sześcianem- 13.05.2020r.

 

Temat dnia: „Zabawy z sześcianem”- zabawa matematyczna

13.05.2020r.

 

Cele:

  • zapoznanie z figurą- sześcianem,
  • zapoznanie z wyglądem i cechami kwadratu,
  • rozwijanie umiejętności szeregowania

 

Przebieg:

1.Wysłuchanie piosenki  „Figury geometryczne”

2.Wysłuchanie fragmentu wiersza pt z jednoczesnym demonstrowaniem figury „ W pogoni za kwadratem"  M. Terlikowej

Gdzie on jest,

gdzie on jest?

Mama powiedziała mi,

że na pewno tutaj jest…

To taka dziwna figura,

bo nie wiadomo gdzie dół a gdzie góra.

Do góry głową, czy na dół głową,

zawsze wygląda jednakowo.

Ma cztery boki,

tak samo jest długi i szeroki…      (kwadrat)

1. Menu - Dekoracja ścienna Kwadrat - ciemnozielona - Barokko.pl
3. Przypomnienie  charakterystycznych cech kwadratu.
-Jakie są boki kwadratu?                                                                                                                                                D: prosi                                                                                                                                                                          -nakreśl w powietrzu kształt kwadratu,                                                                                                                          -rysuj palcem na dywanie,                                                                                                                                              -wykonaj ćwiczenie- kwadrat- karta pracy-załącznik

                                                                                                                                           -spróbuj narysować kwadrat mazakiem , kredką -duży, mniejszy i najmniejszy,                                                          -pokoloruj je na swoje ulubione kolory.                                                                                                                       

4. Zabawa dydaktyczna „Mali detektywi”                                                                                                           -wyszukiwanie w pokoju, mieszkaniu przedmiotów w kształcie kwadratu

5. Zagadka

6. Film edukacyjny „Zapoznanie z sześcianem”.                                                               

Przygotowujemy kilka sześcianów różniących się wielkością np.; pudełka, kostka cukru, kostka do gry itd.            D. prezentuje dzieciom kilka sześcianów różniących się wielkością.                                                                  Dziecko je ogląda:                                                                                                                                                         -nazywa figury,                                                                                                                                                             -liczy ściany,                                                                                                                                                                   -określa ich kształt – kwadrat.                                                                                                                                       -układa figury według wzrastającej wielkości, a potem – według malejącej.

7.Karta pracy, cz. 4, s. 40.                                                                                                                                           -określanie różnic i podobieństw między sześcianami.                                                                                                 -oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki.                                                                                                             -liczenie kwadratów. Rysowanie na każdej ścianie innego owada.                                                                               -oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu.

  pages/grupa4/2020-05-11,2136;Zabawy_z_szescianem/mat.jpg                          8.Zabawy z sześcianem – kostką.                                                                                                                   Dziecko rzuca kostką i wykonuje tyle czynności podanych przez D., ile oczek (lub jaką liczbę) wyrzucono na kostce. Czynności: podskoki, skłony, przysiady, okrzyki…                                                                                Dziecko rzuca kostką i podaje liczbę większą (lub mniejszą) o jeden w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce.                                                                                                                                                                      Jeśli nie masz kostki możesz ją zrobić z osobą dorosłą- załącznik- siatka sześcian  

                                                                                                               

9. Sześcian foremny -sklejanie siatki

Dla zainteresowanych                                                                                                                                                  Jak stworzyć sześcian?- zaproś rodzica do pomocy

 

Do wykonania:

1.Karta pracy cz. 4, s. 39. Nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie pętlą owadów. Dokańczanie rysunku motyla według

2.Karta pracy, cz. 4, s. 41. Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie motyla po śladach. Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki.

3. Karta pracy, cz. 4, s. 42. Liczenie pszczół. Łączenie pszczół z obrazkiem plastrów, do których lecą. Kończenie kolorowania plastrów miodu. Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów, które otrzymujemy dzięki pszczołom.

 

Temat dnia: „Biedroneczki są w kropeczki”- praca plastyczna z wykorzystaniem tekturowych talerzyków

 

Cele:

  • zapoznanie ze sposobem wykonania pracy
  • kształcenie sprawności manualnej                                                                   

 

1.Filmik edukacyjny „Przygody biedronki siedmiokropki”

2.Rozmowa na temat budowy biedronki.     

           Zaznacz na schemacie części ciała biedronki. Proszę dokładnie ...          Duże zdjęcie/obrazek biedronki. D. na zdjęciu/ilustracji pokazuje części ciała biedronki, nazywa je (pancerz, pod nim skrzydła, głowa, oczy, aparat gębowy, nogi, czułki).                                                                            

Biedronki należą do rodziny chrząszczy. Przechodzą przez stadia przeobrażenia (jak np. motyl). W Polsce najczęściej spotykanymi gatunkami biedronek są dwukropki i siedmiokropki, co oznacza, że liczba kropek nie wskazuje na wiek, tylko na gatunek. Biedronki są pożyteczne, bo zjadają mszyce – szkodniki roślin.

3.Filmik „7 ciekawostek o biedronkach”

4.Piosenka „Biedroneczki są w kropeczki”

5.Zabawa rysunkowa „Biedronka”- załącznik

6.Wykonanie biedronki                                                                                                                                         

Materiały i przybory:                                                                                                                                                                       czerwony papierowy talerzyk, lub biały i malujemy na czerwono farbą plakatową                                                   czarny i czerwony papier                                                                                                                                             czarne i białe kółka                                                                                                                                                   klej                                                                                                                                                                             nożyczki                                                                                                                                                                     czarny flamaster 

Z czarnego papieru wycinamy wąski pasek. Przyklejamy go na środku papierowego talerzyka.

https://ekodziecko.com/wp-content/uploads/2013/09/DSC05680.JPG

Odwracamy talerzyk, kładziemy na czarnym papierze i odrysowujemy fragment talerzyka a następnie wycinamy. To będzie głowa biedronki.

https://ekodziecko.com/wp-content/uploads/2013/09/DSC05689.JPG

Smarujemy klejem część talerzyka.

https://ekodziecko.com/wp-content/uploads/2013/09/DSC05685.JPG

Przyklejamy głowę naszej biedronce.

https://ekodziecko.com/wp-content/uploads/2013/09/DSC05692.JPG

Na każdą czarną kropkę dajemy odrobinę kleju i przyklejamy na skrzydłach.

https://ekodziecko.com/wp-content/uploads/2013/09/DSC05696.JPG

Na dwóch białych kółkach papieru rysujemy czarne środki oczu.

https://ekodziecko.com/wp-content/uploads/2013/09/DSC05701.JPG

Przyklejamy na głowie biedronki.

https://ekodziecko.com/wp-content/uploads/2013/09/DSC05702.JPG

Wycinamy z czerwonego papieru uśmiech i doklejamy na właściwym miejscu.

https://ekodziecko.com/wp-content/uploads/2013/09/DSC05705.JPG

Z czarnego papieru wycinamy 6 wąskich pasków- nóg. Na końcu każdego paseczka dajemy niewielką ilość kleju i doklejamy od spodu talerzyka po 3 z każdej strony.

https://ekodziecko.com/wp-content/uploads/2013/09/DSC05709.JPG

Gotowa biedronka:

https://ekodziecko.com/wp-content/uploads/2013/09/DSC05760.JPG

Jak się nudzisz !

Zrób jeszcze jedną biedronkę- załącznik – biedronka

  • Wytnij elementy
  • Zegnij czerwone koła na połowę- to będą skrzydełka
  • Przyklej skrzydełka na tułowiu. Na skrzydełkach naklej po jednej kropce.

 

Dodatkowo proponuję!

-kolorowanka -załącznik „Biedronka"

-karta pracy- załącznik -„Biedronka”- ćwiczenia grafomotoryczne

 

Powodzenia

p. Danusia T.

 

 

 

 

 



Załącznik(i):   
  • Biedronka 000055.pdf  (514.52 KB)
  • Zabawa rysunkowa- Biedronka.docx  (137.46 KB)
  • cwiczenia grafomotoryczne- biedronka.docx  (22.45 KB)
  • kolorowanka Biedronka.docx  (33.46 KB)
  • kwadrat- karta pracy.docx  (59.25 KB)
  • szescian-siatka.docx  (57.79 KB)


  •