Jadłospis

Ćwiczenia gimnastyczne- 18.05.2020 r.

 

Witajcie Kochani!

 

I Temat: Ćwiczenia gimnastyczne

Cel:

  • rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej
  • rozwijanie naturalnych czynności ruchowych

 

Przebieg zajęć:

(zaproś rodzeństwo, rodziców do ćwiczeń)

 

I. Rozgrzewka: „Marsz z chustkami” - Dzieci maszerują po obwodzie koła, rodzic

rozdaje chustki – machanie z przodu, z tyłu, nad głową, nisko, wysoko, pozdrawianie.

1. Zabawa orientacyjno - porządkowa „Ukryte dzieci”.

Dzieci biegają po sali, swobodnie bawiąc się chustkami. Na mocne uderzenie w tamburyn

przykucają i nakrywają się chustką, aby jak najmniej było je widać; dwa uderzenia w

tamburyn są sygnałem do ponownego ruchu.

II. Część główna:

3. Ćwiczenia tułowia „Dotknij chustki”.

Dzieci układają chustki przed sobą na podłodze i stają przed nimi w niewielkim rozkroku;

wykonują skłon w przód, starając się dotknąć rękami chustki; następnie prostują się i klaszczą

dwa razy nad głową.

4. Ćwiczenie mięśni grzbietu ”Przesuwamy chustę”.

Dzieci w siadzie klęcznym, chustkę mają ściągniętą za rogi jak wstążkę położoną tuż przy

kolanach. Odsuwają chustkę obiema rękami jak najdalej w przód z jednoczesnym skłonem

tułowia, a następnie ponownie przysuwają ją do kolan (w czasie ćwiczenia dzieci nie unoszą

się z pięt).

5. Ćwiczenia mięśni brzucha „Wędrująca chustka” – leżenie tyłem, ramiona w bok, nogi

ugięte w kolanach, stopy oparte na podłożu – próba uchwycenia palcami stóp leżącej na

podłodze chusty, uniesienie w górę i opuszczenie jej na brzuch. Wykonanie 2 – 3 oddechów

przeponą, odłożenie chusty. Ćwiczenie to wykonywać przemiennie: prawą, lewą stopą oraz

obunóż. Powtórzyć 2 x.

6. Zabawa na czworakach „Kto szybciej”.

Dzieci poruszają się na czworakach wokół chustki położonej na podłodze; na sygnał jak

najszybciej siadają na chuście.

7. Ćwiczenie równowagi „Wisząca chusta”.

Dzieci stoją na jednej nodze, drugą zgiętą w kolanie pod kątem prostym podnoszą w górę.

Przewieszają chustkę przez kolano wzniesionej nogi i przenoszą ramiona w bok, wytrzymując

przez chwilę pozycję równoważną. Następnie zabierają chustkę i ćwiczenie wykonują na

drugiej nodze.

8. Zabawa bieżna „Odszukaj swoją chustkę”.

Dzieci rozkładają chustki na podłodze; biegają pomiędzy nimi w rytm tamburynu. Podczas

przerwy w grze jak najszybciej odszukują swoją chustkę i siadają na niej.

9. Skoki „Przez chustkę”.

Dzieci układają chustki przed sobą na podłodze. Na polecenie rodzica przeskakują przez

nie do przodu i do tyłu.

10. „Torreador”

Dzieci ustawione naprzeciwko siebie. Dzieci po jednej stronie trzymają chustki rozłożone z

boku; na sygnał rodzica, druga część dzieci biegnie dotykając głową chustki swojego

partnera. Następnie zamiana ról.

III. Część końcowa:

11. Improwizacje ruchowe „Rozkwitające kwiaty”.

Dzieci chowają chustkę w dłoni i przykucają, przy muzyce Vivaldiego powoli podnoszą się i

wypuszczają kwiat z dłoni rozluźniając ją, poruszają się przy dowolnej muzyce tanecznej,

swobodnie interpretując ją ruchem ciała i chustki.

12. Ćwiczenia stóp „Sprytne stopy”.

  • Dzieci stawiają stopę na chustce rozłożonej na podłodze. Na dany sygnał zbierają chustkę palcami stopy, ściągając ją pod piętę (jakby fastrygowały materiał). Ćwiczenie wykonują raz jedną, raz drugą stopą.
  • Siad prosty podparty, chustka leży przy lewej stopie; dzieci chwytają ją palcami prawej stopy i przekładają ją kilka razy przez lewą nogę. Następnie ćwiczenie wykonują drugą nogą.
  • W pozycji stojącej dzieci chwytają stopą leżącą na podłodze chustę, podrzucają ją do góry i obserwują jej ruch podczas opadania, po czym odtwarzają ten ruch własnym ciałem. Powtórzyć 2x.

13. Ćwiczenia oddechowe „Falująca chustka”.

Dzieci trzymają rozłożoną chustkę w rękach, dmuchają na nią delikatnie lub mocno,

obserwując w jaki sposób się porusza. Rodzic zwraca uwagę na nabieranie powietrza

nosem, a wydychanie ustami.

14. Zabawa uspokajająca „Posłuszne chustki”.

Dzieci maszerują po obwodzie koła z delikatnymi wymachami chustki nad głową; potem

odkładają chustki na wyznaczone miejsce.

 

 

II Temat: ,,Chcę zdobyć tytuł mistrza w rachowaniu”

Cele:

  • Sprawdzanie kompetencji dzieci w zakresie opanowania dodawania i odejmowania.
  • Ćwiczenia w rachowaniu pomagające dzieciom przejść na poziom dodawania i odejmowania w pamięci.
  • Kształtowanie odporności emocjonalnej: podejmowanie wysiłku intelektualnego w sytuacjach pełnych napięć.
  • Zapoznawanie rodziców, na jakim poziomie dodawania i odejmowania są ich dzieci.

 

Pomoce: Do zorganizowania każdego konkursu trzeba przygotować:

  • Obręcze, dla każdego dziecka po jednej,
  • kostki do gry( z kropkami lub z liczbami) po dwie,
  • liczydełko,
  • krzesła tyle ile obręczy,
  • trzy miski wypełnione kaszami.

Liczydełka- to nawleczone na sznurek korale (kulki z drewna lub plastiku). Na każdym sznurku ma być dziesięć i dziesięć korali, każda dziesiątka w innym kolorze.

 

Przebieg zajęć:

1. Przygotowanie konkursu na najlepszego rachmistrza

Rodzic rozkłada na dywanie obręcze i wkłada do każdej dwie kostki do gry i liczydełko. Za obręczą stawia krzesełko. Usiądzie za nim jeden z rodziców. Na środku Sali stawia miski z kasztanami. Wszystko razem wygląda tak jak na rysunku:

 

2. Przebieg konkursu ,,Mistrz w dodawaniu”.

Dzieci zajmują miejsce przy obręczach. Na krzesełkach siadają dorośli. Rodzic wyjaśnia reguły konkursu:

- konkurs zaczyna sięna hasło ,,Start”;

- każde dziecko rzuca dwiema kostkami, dodaje to, co one pokazują i szybko oblicza, ile jest razem. Może policzyć kropki, może liczyć w głowie, pomagać sobie palcami  lub korzystać z liczydełka;

- jeżeli już wie, ile jest razem, odwraca się do dorosłego i mówi na przykład: trzy dodać trzy jest sześć;

- gdy dobrze policzyło, dorosły kiwa głową. Jest to znak, że dziecko może pobiec do miski i zabrać jeden kasztan;

- jeżeli dziecko pomyliło się w dodawaniu dorosły mówi ,,Nie”, jest to znak , że trzeba policzyć jeszcze raz;

- mistrzem zostaje ten, kto zdobędzie najwięcej kasztanów.

Uwaga! Start!

Na tą część konkursu trzeba przeznaczyć około 20 minut. Po tym czasie rodzic mówi: ,,Stop” i przystępuje do ogłaszania wyników. Poleca dzieciom policzyć kasztany, a potem pyta: Kto ma (na przykład) szesnaście kasztanów? Kto ma piętnaście kasztanów?... itd.

Każdemu dziecku należą się brawa. Nawet temu, który zdobył dwa kasztany.

Mistrzem w dodawaniu zostaje to dziecko, które nazbierało najwięcej kasztanów.

3. Przebieg konkursu ,,Mistrz w odejmowaniu”.

Organizacja konkursu jest podobna do podanej w części pierwszej scenariusza.

Dzieci siedzą za obręczami, obok każdego dziecka na krześle siada dorosły.

Rodzic wyjaśnia reguły konkursu:

- konkurs zaczyna się na hasło ,,Start”;

- każde dziecko rzuca dwiema kostkami i liczy kropki;

- odejmuje się w taki sposób: od większej liczby kropek trzeba odjąć to, co pokazuje druga kostka;

- gdy dziecko ustaliło wynik odejmowania, odwraca się do dorosłego i mówi, na przykład: sześć odjąć dwa jest cztery;

- jeżeli jest dobrze, dorosły kiwa głową. Na ten sygnał dziecko biegnie po kasztan;

- gdy dziecko się pomyliło w odejmowaniu dorosły mówi: ,,Nie”. Jest to znak, że trzeba policzyć jeszcze raz;

- ten kto zdobył najwięcej kasztanów; wygrywa.

Na tę część konkursu trzeba przeznaczyć około 20 minut. Po tym czasie rodzic mówi: Stop i ogłasza wyniki. Poleca dzieciom policzyć kasztany, a potem pyta: Kto ma( na przykład) osiemnaście kasztanów?... Kto ma siedemnaście kasztanów?...itd.

Każdemu dziecku należą się brawa. Nawet temu, które zdobyło jeden kasztan. Mistrzem w odejmowaniu zostaje to dziecko, które nazbierało najwięcej kasztanów.

 

                                                                                                 Pozdrawiam

                                                                                                p. Jola Żamojda

 

 

 




grupa6