Jadłospis

,,Moja książeczka"-22.05.2020 r.

Witajcie Kochani!

I Temat: ,,Moja książeczka”- rysowanie (malowanie).

Cele:

  • zapoznanie ze sposobem wykonania pracy-książeczki
  • kształcenie pomysłowości oraz sprawności manualnej
  • wdrażanie do estetycznego wykonania pracy

 

Przebieg zajęć:

1. Zagadka- ćwiczenie spostrzegawczości.

  • Rodzic naprowadza dziecko np.: ,,stoją na półce i zawierają wspaniałe przygody lub mówi słowo ,,książeczka”- głoskując.
  • Zadaniem dziecka jest kolorową kredką ,,doprowadzić” konkretną literę na swoje miejsce w wyrazie. Dziecko może nazwać pozostałe litery.

K _ _ ą _ _ cz _ a

j    k    o    w  i    e

ą  s    cz  z     p   ż

2. Potrzebne będą dwie kartki z bloku technicznego, kilka kartek z bloku rysunkowego oraz wstążka.

3. Praca dziecka -podjęcie decyzji o temacie książki; można narysować lub namalować do opowiadania ,,Prawdziwa bajka”; ,,Czerwony Kapturek” lub własny pomysł.

Czerwony_kapturek.docx

- omówienie cech charakterystycznych dla książki-okładkę, tytuł, autor, ilustrator, numery stron

- należy zwrócić uwagę na kolejności układania kartek, na wstążeczkę od końca książki

-możecie zrobić również  książeczkę na podstawie tej bajki ---->

http://emocjeprzedszkolaka.pl/index.php/2020/05/09/nowe-zasady-w-przedszkolu-darmowa-bajka-terapeutyczna-ebook/?fbclid=IwAR3ffXxWAassE0W7uS0h_EIW0JegwHk1jBZQiydRWxthxnlz8hhESwmp7VE

4. Po złożeniu książeczki opowiedz treść rodzicom, rodzeństwu, ulubionej lalce lub misiowi.

 

 

II Temat: ,,Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem niekonwencjonalnych

przyborów -  butelki plastikowe.

Cele:

  • Rozwijanie ekspresji ruchowej, płynności ruchu, siły, zwinności i umiejętności reagowania na sygnał.
  • Rozwijanie sprawności ogólnej dzieci z wykorzystaniem nowatorskich metod i zabaw znajdujących się w programie.

Pomoce: plastikowe butelki najlepiej jednakowej wielkości dla wszystkich dzieci

 

Przebieg zajęć:

1. Przekładanie butelki z ręki do ręki – z przodu, z tyłu, nad głową, pod kolanem. stojąc w miejscu, w chodzie i w biegu w różnych kierunkach.

2. Podrzuty butelki w górę i chwyt oburącz, jednorącz lub dowolnie .Po opanowaniu chwytów można wykonywać dodatkowe zadania przed chwytem: klaśnięcie w dłonie z przodu, z tyłu, wykonanie przysiadu, obrót wokół siebie w prawo, w lewo itp.

3. W staniu lub siadzie skrzyżnym – podbijanie butelki dłońmi, a następnie toczenie jej po wyciągniętych ramionach /ćwiczyć na zmianę podbijanie i toczenie/.

4. W staniu, butelka wzniesiona w górę trzymana oburącz – puścić butelkę i złapać zanim dotknie podłoża.

5. Stanie w rozkroku, butelka w górze trzymana oburącz – skłon w przód z dotknięciem butelką podłoża i wyprost z przeniesieniem butelki w górę nad głowę.

6. Stanie w rozkroku, butelka w górze trzymana oburącz – skłon w przód i zataczanie kół dookoła jednej i drugiej stopy – rysujemy ósemki /ruch powinien być ciągły, przekazywanie butelki z ręki do ręki zręczne/.

7. Siad skrzyżny, butelka na głowie, podtrzymywana palcami rąk – skręty tułowia w lewo i w prawo; po kilku powtórzeniach ćwiczenia wykonywać kilka rzutów i chwytów butelki.

8. Siad rozkroczny, butelka w górze trzymana oburącz – skrętoskłon do prawe4j stopy i próba przełożenia przez nią butelki. Wyprost i wykonanie skrętoskłonu do lewej stopy. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy, zwracając uwagę na trzymanie butelki oburącz i nie zginanie kolan.

9. Siad klęczny, butelka przed kolanami, dłonie na butelce – odsuwanie butelki szybkim ruchem w przód i przysuwanie do kolan.

10. Leżenie przodem, ręce zgięte w łokciach, dłonie na podłożu przy barkach, butelka ustawiona w małej odległości od twarzy – głęboki wdech nosem i silny wydech ustami w stronę butelki. Ćwiczący powtarzają ćwiczenie, kilkakrotnie starając się silnym wydechem przewracać butelkę.

11. Leżenie przodem, butelka w jednej ręce – przekazywanie butelki ruchem okrężnym z ręki do ręki przed twarzą i za plecami w jednym i w drugim kierunku /cały czas ręce proste w łokciach.

12. Leżenie tyłem, butelka za głową w położeniu poziomym trzymana oburącz – jednoczesny wznos nóg i rąk i dążenie do spotkania stóp z butelką, a następnie powrót do pozycji wyjściowej.

13. Leżenie tyłem, butelka między stopami pionowo, ręce wzdłuż tułowia – przeniesienie nóg za głowę /leżenie przewrotne/ i dotknięcie butelką podłoża. Powtórzyć ćwiczenie kilka razy.

14. Leżenie tyłem, nogi wzniesione i zgięte, butelka między kolanami, ręce wzdłuż tułowia – skłon głowy w przód i podciągnięcie kolan w jej kierunku – czoło spotyka się z butelką – i powrót do pozycji wyjściowej.

15. Siad prosty podparty lub leżenie tyłem, butelka między stopami /pionowo/ - krążenie obunóż w prawo i w lewo, następnie krótki odpoczynek i powtórzenie ćwiczenia.

16. Siad prosty podparty, butelka w pozycji poziomej leży na nogach – wznos nóg – butelka toczy się w stronę brzucha – opuszczenie nóg i uniesienie bioder w podporze na rękach – butelka toczy się w kierunku stóp. Ćwiczenie należy wykonywać spokojnie, bez pośpiechu. Nie rezygnować i powtarzać kilka razy.

17. Siad skulny podparty, stopy na butelce – toczenie butelki palcami stóp w przód i w tył, następnie przetaczanie butelki między stopami od lewej do prawej, zwiększając stopniowo odległość.

18. Siad skulny podparty, butelka między stopami –rzuty butelki stopami, chwyty rękami dowolnym sposobem. Ćwiczący próbują również leżące butelki postawić z pomocą tylko stóp.. Ćwiczyć na zmianę: rzuty i chwyty oraz ustawianie butelek.

19. Butelka z tyłu, trzymana oburącz w dole – w biegu próba dotknięcia butelki palcami stóp lub piętami.

20. Postawa, butelka leży na podłodze – różne formy przeskoków przez butelkę: obunóż i jednonóż w przód, w tył, w bok, z półobrotami.

21. Siad skrzyżny, butelka na głowie poziomo, podtrzymywana palcami rąk – prowadzący podaje rytm na tamburynie, który dzieci starają się zapamiętać, a na sygnał wystukują go o podłogę butelkami.

 

 

Pozdrawiam

p. Jola Żamojda

 




grupa6