Jadłospis

"Wiosenne przebudzenia" - 26.03.2020 r.

 

Dzień dobry kochane dzieci i rodzice:)

  1. Rozmowa na temat wczesnowiosennych kwiatów.

Cele:

-zapoznanie z wyglądem i nazwą wiosennych roślin;

- kształcenie umiejętności stawiania pytań.

Przebieg zajęć:

  1. Wprowadzenie do  tematu zajęć.
    - Dzisiejsze zajęcia związane będą z panującą porą roku.
    - Jaka to pora?
    podział słowa „wiosna” na sylaby, na głoski, ułożenie kilku zdań ze słowem wiosna.
    - Kiedy zaczęła się wiosna?
    - Po jakiej porze roku przyszła?
    - Jakie pory roku nastąpią po wiośnie?
    - Jakie znasz wiosenne miesiące?
    - Jaki miesiąc mamy teraz?
    - Po czym poznajemy, że na świecie panuje wiosna?
    - Jakie są oznaki wiosny?
    - Ponieważ jedną z oznak wiosny są kwiaty to dzisiaj o nich porozmawiamy.
  2. Ułóż w kolejności etapy rozwoju rośliny.                                                                    Zaloguj się na lerningapps.org – Przyroda – Od nasionka do rośliny.                                             
  3. „Kwiatek rośnie” – zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała

Dziecko przykuca, głowę wtula w ramiona. Rodzic zaczyna rytmicznie uderzać
w bębenek (ewentualnie inny instrument lub klaszcze)- najpierw cicho, potem coraz głośniej i szybciej. Dziecko powoli się podnosi, aż do pozycji stojącej, wyciąga ręce do góry.

  1. Zapoznanie z budową kwiatu.                                                                                Zaloguj się na lerningapps.org – Przyroda – Budowa kwiatu. 
  1.   Zapoznanie z wyglądem i nazwą wiosennych kwiatów roślin.                                             Zaloguj się na lerningapps.org – Przyroda – Pierwsze wiosenne kwiaty.                                         
  2. „Wiosenne kwiaty” – zabawa ruchowa z elementem wyprostnym

Dziecko jest kwiatem. Przykuca, budzi je wiosenne słońce – delikatny akompaniament na grzechotce (ewentualnie inny instrument). Powoli wstaje, prostuje łodygi, liście, wyciąga główkę kwiatową w kierunku słońca. Brak akompaniamentu jest sygnałem do powolnego przyjęcia pozycji wyjściowej.

  1. Liczenie słów w poszczególnych zdaniach.

Dziecko układa tyle klocków (ewentualnie innych liczmanów – kredki, paski papieru, itp.) ile słów słyszy w zdaniu.

  1. Przebiśnieg przebija śnieg.
  2. Przebiśniegi są kwiatami objętymi ochroną.
  3. Przebiśnieg ma białe, delikatne płatki.
  1. Karty pracy do wykonania: "Nowe przygody Olka i Ady" s.58, 59 lub/i 

ldm-pogoda-9.pdf

ldm-wiosna-3.pdf

  1. „Pierwszy motyl” – praca plastyczna.

Cele:

- poznawanie budowy motyla;

-rozwijanie sprawności manualnej

- dbanie o zachowanie porządku w miejscu pracy.

Pomoce dydaktyczne: kartka z bloku technicznego (format dowolny), pastele, zmywak kuchenny, gumka recepturka, farby plakatowe, pędzel, korek.

1. Zapoznanie z budową motyla.

Ciało motyla zbudowane jest z trzech części: głowy, tułowia, odwłoka.Na głowie motyl ma parę oczu (złożonych), parę czułków oraz ssący aparat gębowy. Tułów składa się z trzech segmentów , na których znajdują się trzy pary odnóży. Od tułowia odchodzą dwie pary skrzydeł pokrytych łuskami.

2.  Oglądanie obrazków różnych motyli.

 

 

3.  „ Jakie zwierzęta się tak poruszają?”

Dziecko naśladuje ruchy : żaby, bociana, motyla, konika polnego.

4. „Pierwszy motyl” – praca plastyczna

1. Na kartce rysujemy pastelami lub kredkami źdźbła trawy różnymi odcieniami zieleni.

2. Zmywak kuchenny przewiązujemy dwa razy gumką recepturką na środku.

3. Nakładamy farbę plakatową na jedną połowę gąbki.

 

 

4. Składamy gąbkę  na pół ( tak, aby farba odbiła się na drugiej połowie gąbki), a następnie stemplujemy nią na kartce (wiosennej łące).

4. Głowę, tułów i odwłok motyla wykonujemy bryłą o kształcie walca ( np. korek od wina lub trzonek tłuczka do mięsaJ)

 

5. Wykonujemy  stemple. Następnie pastelą rysujemy czułki motyla.

6. Można wykonać passe partout.

 

​​​​​​​p. Emilka

 

 




grupa7