Jadłospis

Oznaki wiosny - 27.03.2020

 

I. „Ozimina” - słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej

 

Cele:

  • rozwijanie mowy

  • utrwalanie oznak wiosny

 

Przebieg zajęcia:

  1. Rodzic pokazuje dziecku obraz "Wiosna". Dziecko wypowiada się na temat wiosny przedstawionej na reprodukcji.

  2. Rodzic rozpoczyna zdanie "Wiosna jest..." dziecko podaje atrybuty wiosny.

     

  3. Zabawa ruchowa Podglądamy przyrodę.

    Dziecko, w leżeniu przodem (na brzuchu), naśladuje obserwowanie przyrody przez lornetki.

    Trzyma przed oczami dłonie zwinięte w pięści i co chwilę stara się podnieść łokcie tak,

    aby nie dotykały podłogi.

     

  4. Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej pt. „Ozimina”

    N. czyta opowiadanie, a dziecko ogląda ilustracje.

Ozimina_-_A._Widzowska.odt

  1. Dziecko głośno czyta teksty umieszczone pod ilustracjami do opowiadania.

 

  1. Rozmowa na temat opowiadania.

    Co to jest ozimina?

    Gdzie poszli Olek z dziadkiem?

    Jakie oznaki wiosny widzieli?

    Co to są bazie-kotki?

    Co robiła Ada?

    Co to są robale?

     

  2. Dowolny taniec przy nagraniu utworu Antonia Vivaldiego „Cztery pory roku. Wiosna”.

Wiosna_-_A.Vivaldi.mp3

 

Dodatkowo:

Dla ambitnych :-)

II. Cwiczenia gimnastyczne – zestaw 1

Cele:

  • rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej

Pomoce:

  • tamburyn (można zastąpić grzechotką lub plastikową butelką wypełnioną ryżem)

  • kilka foliowych woreczków

     

    Część wstępna

  1. Zabawa orientacyjno-porządkowa "Pomachaj woreczkiem".

    Dziecko porusza się w rytm tamburynu pomiędzy rozłożonymi na podłodze woreczkami

    foliowymi. Podczas przerwy w grze zatrzymuje się przy najbliższym woreczku, podnosi

    go i macha nim nad głową. Pojawienie się akompaniamentu jest sygnałem do położenia woreczka na podłodze i ponownego ruchu.

     

  2. Zabawa ożywiająca "Chronimy się przed deszczem".

    Dziecko biega, swobodnie wymachując woreczkiem. Na mocne uderzenie w tamburyn przykuca, rozciągając woreczek nad głową – chroni się przed deszczem.

     

    Część główna

  3. Ćwiczenia tułowia "Suszymy woreczki".

    Dziecko trzyma woreczki w obu rękach. W skłonie w przód wymachuje nimi w przód i w tył. Po kilku ruchach prostuje się, potrząsa woreczkami w górze – strząsa krople wody.

     

  4. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych "Powitania".

    Dziecko wita woreczkami różne części ciała wymieniane przez Nauczyciela (Rodzica). (np.woreczek wita: kostki… ramiona… brzuszek…itd.)

     

  5. Ćwiczenie mięśni grzbietu "Na wietrze".

    Dziecko, w leżeniu przodem, unosi woreczki trzymane za końce oburącz (ręce zgięte w łokciach, skierowane na boki). Dmucha na woreczki delikatnie – wieje mały wietrzyk, i mocno – wieje duży wiatr. Obserwuje ruch woreczków w zależności od siły podmuchu.

     

  6. Ćwiczenie mięśni brzucha "W górę i w dół".

    Dziecko w leżeniu tyłem, woreczek ma włożony między stopy. Unosi go stopami do góry,

    z przełożeniem za głowę, a potem powraca do pozycji wyjściowej.

     

  7. Ćwiczenie równowagi "Przechodzimy przez woreczki".

    Dziecko zwija woreczek w rulonik. Stojąc, trzyma go przed sobą w obu rękach. Przekłada

    nogi przez rulonik, wytrzymując w staniu jednonóż. Potem powraca do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie wykonuje na zmianę: prawą nogą i lewą nogą.

     

  8. Skoki "Skaczemy".

    Dziecko przeskakuje obunóż przez woreczek rozłożony na podłodze: do przodu, do tyłu, na

    prawo, na lewo.

     

  9. Ćwiczenie zręczności "Zręczne dłonie".

    Dziecko zwija woreczek jedną, a potem drugą ręką w taki sposób, aby jak najbardziej schowały się w dłoni.

  10. Rzuty i chwyty "Podrzuć i złap".

    Dziecko robi z woreczka kulkę, podrzuca je oburącz, potem jednorącz i łapie.

 

  1. Zabawa "Utrzymaj woreczek".

    Dziecko maszeruje z woreczkiem umieszczonym między kolanami.

 

Część końcowa

  1. Ćwiczenie wyprostne "Z woreczkiem na głowie".

    Dziecko maszeruje w różnych kierunkach, z woreczkiem na głowie, w taki sposób, aby nie spadł; co pewien czas przykuca i powraca do pozycji stojącej.

     

  2. Ćwiczenia przeciw płaskostopiu "Sprytne stopy".

    Dziecko chwyta palcami stopy woreczek leżący na podłodze i podaje go sobie do rąk.

     

  3. Zabawa rytmiczna "Zagraj rytm".

    Dziecko porusza się w rytmie wystukiwanym na tamburynie, trzymając woreczek w jednej ręce. Podczas przerwy w grze wystukuje, uderzając w woreczek drugą ręką, wcześniej ustalony rytm, np.: ćwierćnuta, ćwierćnuta, trzy ósemki.

     

  4. Zabawa uspokajająca "Marsz z woreczkiem".

    Dziecko maszeruje po obwodzie koła, wachlując woreczkiem przed sobą.

Powodzenia :-)

Anna B.




grupa7