Jadłospis

Wysoki czy niski? - 19.05.2020

 

  1. Wysoki czy niski?” – zabawa dydaktyczna

Cele:

  • określanie wzrostu;

  • porównywanie wzrostu.

Pomoce dydaktyczne:

  • taśma miernicza (potocznie zwana metrówką)

  • tamburyn lub grzechotka

Przebieg zajęcia:

  1. Wprowadzenie

  • Karta pracy "Nowe przygody...", s. 46

  • Przeczytaj zdania samodzielnie.

  • Narysuj mamę i tatę.

  • Powiedz, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedzi podaj, dzieląc dane słowa na sylaby. Np.: mama lubi cze-ko-la-dę, a tata cias-to.

  1. "Kto jest wyższy, a kto niższy? - zabawa dydaktyczna

  • Weź taśmę mierniczą.

  • Na kartce napisz swoje imię, pod nim imiona rodzeństwa (jeśli masz), a jeszcze niżej imiona rodziców.

  • Z pomocą mamy lub taty zmierz swój wzrost.

  • Zapisz liczbę przy swoim imieniu.

  • Zmierz wzrost rodzeństwa i rodziców.

  • Odpowiednie liczby zapisuj przy imionach

  • Kto z rodziny jest najwyższy, a kto najniższy?

  1. Karta pracy "Nowe przygody...", s. 47

  2. "Jak nasi rodzice" – zabawa ruchowa

  • Poruszaj się w rytm tamburynu. Na hasło "Jak mama" naśladuj czynności wykonywane przez mamę. Na hasło "Jak tata"– czynności wykonywane przez tatę.

  1. Zaloguj się na LearningApps.org – Matematyka – "Porządkowanie liczb"

  2. Zaloguj się na LearningApps.org – Matematyka – "Porównywanie wzrostu"

  1. Gdzie jest tata?” - nauka piosenki

Cele:

  • rozwijanie słuchu muzycznego,

  • kształtowanie poczucia rytmu.

Pomoce dydaktyczne:

  • karta N z wyprawki

  • tamburyn lub grzechotka

Przebieg zajęcia:

 

  1. Słuchanie piosenki "Gdzie jest tata?"

  1. Rozmowa na temat piosenki

  • O czym jest piosenka?

  • Jaki ma nastrój?

  • Jakie dni tygodnia są najlepsze na zabawę z tatą?

  • Wymień wszystkie dni tygodnia.

  1. Nauka piosenki.

  1. Gimnastyka z tatą – zabawa ruchowa.

  • Rodzic czyta, a dziecko wykonuje:

    • Razem z tatą idziemy do parku. (dziecko maszeruje w rytmie tamburynu za rodzicem)

    • Teraz lekka rozgrzewka! (dziecko biega drobnymi kroczkami w szybkim rytmie tamburynu)

    • Uwaga, przeszkody! (dziecko udaje, że przeskakuje przeszkody)

    • (mocne uderzenia w tamburyn) Pada deszcz, chowamy się pod daszek! (dziecko kuca i chowa się pod daszkiem utworzonym z rąk rodzica)

    • Przestało padać, biegniemy dalej! (ponowny bieg za rodzicem) – dźwięki instrumentu w rytmie ósemek.

    • Uwaga, drzewo! (bieg drobnymi krokami dookoła rodzica)

    • Odpoczywamy. (dziecko leży na dywanie)

    • Wracamy do domu. (masz w rytmie tamburynu za rodzicem)

  1. Dodatkowo:

  2. Przygotuj kartę N z wyprawki:

  • Wytnij karty i zdania.

  • Przeczytaj zdania.

  • Dopasuj do obrazków.

 

Miłej i przyjemnej pracy :-)

Anna B.



Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.

 



grupa7