Jadłospis

Zagadki rodzinne 20.05.2020

 

  1. „Zagadki rodzinne” - zabawa dydaktyczna

 

Cele:

- rozwijanie logicznego myślenia, 

- zachęcanie do okazywania uczucia miłości i szacunku wobec bliskich,

- wdrażanie do uważnego słuchania i wyciągania wniosków.

Przebieg zajęć:

  1. „Członkowie rodziny” – rebusy fonetyczne

Dziecko różnicuje pierwsze głoski w nazwach przedmiotów przedstawionych na obrazkach; dokonuje ich syntezy po wypowiedzeniu ich kolejno przez rodzica i odgaduje nazwy członków rodziny. Załącznik - ilustracje: mama, tata. brat

Np. maska, arbuz, mydło, antena – mama

       torba, autobus, taczka, ananas – tata

      buda, rower, agrest, traktor – brat

 

  1. Poprawne stosowanie nazw członków rodziny, kończenie zdań wypowiadanych przez rodzica.

Mama mojej mamy lub taty to… (babcia)

Tata mojej mamy lub taty to … (dziadek)

Siostra mojej mamy lub taty to … (ciocia)

Brat mojej mamy lub taty to  … (wujek)

Mama mojej babci lub dziadka to … (prababcia)

Tata mojej babci lub dziadka to … (pradziadek).

 

  1.  Tata pracuje” – zabawa ruchowo – naśladowcza

Dziecko porusza się po pokoju w rytm muzyki. Podczas pauzy naśladuje wykonywanie prac o których mówi rodzic. Np. Tata pisze na komputerze; tata trzepie dywan; tata myje samochód, tata gra na skrzypcach.

 

 

  1. Rozwiązywanie zagadek

Rodzic czyta treść zagadki, dziecko podaje odpowiedź

Załącznik - RODZINA - zagadki

  1. Zabawa ruchowa przy muzyce

 

Karty pracy: „Nowe przygody Olka i Ady” s. 48- 49

  1. Tekst do przeczytania – Załącznik – Czytanka1, Czytanka2

 

  1. „Drodzy rodzice” – nauka choreografii do piosenki M3

 

 

  1. „Laurka dla mamy i taty” - praca plastyczna

Cele:

-zachęcanie do przygotowywania niespodzianek dla mamy i taty z okazji ich święta;

 -rozwijanie sprawności manualnej;

- rozwijanie umiejętności wykonania pracy według instrukcji.

Środki dydaktyczne: wyprawka – karta 24 (laurka), klej, nożyczki, kartka z bloku technicznego w jasnym kolorze formatu A4, naklejki.

Przebieg zajęć:

  1. Słuchanie wiersza S. Grabowskiego pt. „Nie jesteś sam”

Mama biega po pokojach

ze ścierką,

z odkurzaczem,

z froterką.

 

Tata biega po pokojach

z książką

z pomysłami.

 

A ja siedzę szczęśliwa

w pokoju, gdzie lalka Rozalka,

zeszyty do pierwszej klasy,

atlasy...

 

Gdy w domu-

Tatuś i mama,

nie jestem sama.

 

  1. Rozmowa na temat wiersza

Rodzic pyta:

  • Co robi mama?
  • Co robi tata?
  • Gdzie jest dziewczynka?
  • Dlaczego jest szczęśliwa?
  •  
  1. Pisanie po śladach liter i połączeń między nimi.

Załącznik – mama i tata

  1. Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.

                      

  • Składanie kartki z bloku technicznego na pół, tak aby powstała laurka
  • Wycinanie z karty gotowych elementów
  • Składanie gotowych elementów i naklejanie ich na kartce wg instrukcji, tak, aby kwiaty znajdowały się w wazonie.
  • Dziecko odczytuje z rodzicem lub samodzielnie napis : Kwiaty dla Mamy i Taty. Przykleja go na pierwszej stronie laurki.

Załącznik - Kwiaty dla Mamy i Taty

 

Emilia K.

 



Załącznik(i):   
  • Kwiaty_dla_mamy_-_dzialania.docx  (9.97 KB)
  • RODZINA_-_zagadki.docx  (14.32 KB)
  • czytanka_1.jpg  (84.57 KB)
  • czytanka_2.jpg  (76.34 KB)
  • ilustracje_-_brat.docx  (235.61 KB)
  • ilustracje_-_mama.docx  (538.71 KB)
  • ilustracje_-_tata.docx  (324.26 KB)
  • mama_i_tata.pdf  (369.38 KB)



  • grupa7