Jadłospis

Festyn - 22.05.2020

 

  1. „Festyn” - słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej

Cele: 

-rozwijanie mowy;

- budowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi na temat opowiadania;

-zachęcanie do wspólnej zabawy z rodzicami.

 

Przebieg zajęć:

  1. „Festyn” – rozmowa

Rodzic pyta:

- Co to jest festyn?

- Z jakiej okazji organizuje się festyn?

Dziecko ogląda ilustracje z festynów.

    

    

  1. „Festyn” – słuchanie opowiadania A. Widzowskiej

Festyn_-_opowiadanie.docx

Załącznik - Festyn1, Festyn2

  1. Rozmowa na temat opowiadania

Rodzic pyta:

- Z jakiej okazji odbywał się  festyn w przedszkolu Ady?

- Kto z rodziny Ady przybył na festyn?

- Jaki konkurs wygrał tata Olka i Ady?

- Na czym polegał konkurs  drużynowy  - dorośli i dzieci?

- W jakim konkursie mama Olka i Ady zajęła pierwsze miejsce

- Jakie inne konkursy odbyły się  jeszcze podczas festynu?

- Jakie nagrody przygotowały dzieci?

- Czym częstowali się goście?

- O kim Ada recytowała wiersz?

- Czym zakończył się festyn?

 

  1. Zabawy ruchowe z piłką

- rodzic rzuca piłkę, a dziecko chwyta je oburącz

- dziecko siada w siadzie prostym wkłada piłkę między stopy, przechodzi do leżenia na plecach, wyciąga ręce za głowę, podnosi nogi i przekłada piłkę ponad głową do rąk

- dziecko siedzi, ręce oparte za plecami, nogi zgięte w kolanach, stopy na piłce, turlanie piłki stopami do przodu i do tyłu.

 

  1. Czytanie tekstu w książce

Słuchanie tekstu odczytanego przez rodzica. (5 – latki)

Czytanie tekstu pod ilustracjami (6 – latki)

Załącznik - Festyn1, Festyn2

  1. Czyja to mama? – zabawy ortofoniczne

Dziecko ogląda zwierzęta na obrazku. Wycina poszczególne zwierzęta. Przykleja je na kartce, zostawiając miejsce np. po prawej  stronie. Dziecko rysuje obok małego zwierzątka, znajdującego się na przyklejonym obrazku, jego mamę.  Następnie naśladuje odgłosy poszczególnych zwierząt.

Wyprawka  - karta pracy

  1. „Co lubi robić mama?” – zabawa paluszkowa Justyny Niedbały

 

Mojej mamy palce

(machanie wszystkimi paluszkami jednocześnie)

bardzo lubią harce.

(kręcenie obiema rekami „młynka”)

Lubią głaskać mnie po głowie

(głaskanie się po głowie jedną dłonią)

lubią ściskać raczki obie,

(ściskanie jednej dłoni drugą)

Lubią klepać mnie po brzuszku

(klepanie się po brzuchu)

albo drapać mnie po uszku.

(drapanie się po uchu)

A najbardziej wierz, lub nie,

(klaskanie)

Lubią mówić: KOCHAM CIĘ!

(posyłanie całuska)

  1. Karty pracy: Nowe przygody Olka i Ady  s.  52 - 53
  2. Załącznik - RODZINNA - CZYTANKA                                                               II. „Latające owady” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą Rudolfa Labana

Cele:

- wyrobienie umiejętności łączenia ruchu z muzyką;

- dostarczanie radości ze wspólnej zabawy.

 

Środki dydaktyczne: pasek kolorowej bibuły

Przebieg zajęć:

    1. „Zgodnie z muzyką” – dziecko maszeruje po obwodzie koła na palcach, gdy nagranie muzyki jest głośne, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu rodzic rozdaje dziecku złożony pasek bibuły.

 

    1. „Tańczące bibułki” – przy nagraniu muzyki dziecko swobodnie tańczy i porusza paskiem bibuły trzymanym najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykuca i układa z bibułki dowolne kształty na podłodze.
    2. „Po kole” – na podłodze  układa koła z bibułki i skacze dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.
    3. „ Powitania bibułką” – dziecko dotyka bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.
    4. „Jak najwyżej” – dziecko wyrzuca bibułkę do góry, obserwuje jej opadanie. Łapie ją tuż nad podłogą.
    5. „Sprytne palce’ – chwyta palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podaje ją sobie do rąk.
    6. „ Pszczółki i niedźwiedzie” – dziecko wyobraża sobie, że jest pszczółką, a rodzic – niedźwiedziem. Pszczółka znajduje się po jednej stronie pokoju, pilnuje w ulu miodu. Niedźwiedź , znajduje się na drugim końcu pokoju, skrada się na czworakach, żeby zabrać miód. Pszczółka rusza do ataku na niedźwiedzia – biegnie w jego kierunku, wymachując bibułką, a niedźwiedź ucieka . Pszczółka wraca do ula. Przy powtórzeniu zabawy następuje zamiana ról.
    7. „Rysujemy ósemkę” – dziecko przekłada bibułkę z reki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami. 
    8. „Lustro” – jedna osoba z pasy jest lustrem, które odbija ruchy partnera, naśladując je.
    9. „Wiatr i wiaterek” – dziecko dmucha na pasek bibuły z większym
      i mniejszym natężeniem.
    10. „Latające owady” – zgniata bibułkę w kulkę, rzuca przed siebie
      i podążają jej śladem
    11. „Marsz z muzyką” – dziecko rytmicznie maszeruje dookoła sali przy nagraniu marszowej melodii. Podczas przerwy w grze przykuca
      i wyskakuje w górę.

 

 

 

 

Pozdrawiam

Emilia K.



Załącznik(i):   
  • Festyn1.bmp  (6.96 MB)
  • Festyn2.bmp  (6.96 MB)
  • RODZINNA-CZYTANKA.pdf  (291.11 KB)



  • grupa7