Jadłospis

„Mama, tata i ja – Elementarz Przedszkolaka”

„Mama, tata i ja - Elementarz Przedszkolaka” powstał z myślą o dzieciach, które uczęszczają do Przedszkola Samorządowego Nr 14 w Białymstoku. Od kilku lat w przedszkolu obserwuje się wzrost uczęszczania dzieci innych narodowości (czeczeńskiej, ukraińskiej, białoruskiej, rosyjskiej). Napotykają one na podstawową barierę komunikacji- barierę językową. Chcąc ułatwić dzieciom życie w naszym kraju niezbędne jest stworzenie im warunków i możliwości do poznania języka. Poprzez różnorodne zabawy, rymowanki, loteryjki, gry, pląsy dzieci będą miały możliwość uzyskania lepszej komunikacji językowej. Pozwoli to na nawiązanie bliższych kontaktów i przyjacielskich relacji z rówieśnikami. Lepsza znajomość języka ułatwi przedszkolakom w pełni uczestniczyć w codziennych zajęciach  odbywających się w poszczególnych grupach przedszkolnych. Znajomość języka polskiego w stopniu komunikatywnym pozwoli obcokrajowcom poczuć się pewniej w nowym środowisku. Podczas realizacji programu zwrócimy uwagę na podstawowe zwroty grzecznościowe, oraz na najczęściej używane w pracy z dziećmi komunikaty.  Lepsza znajomość języka pozwoli dzieciom nabrać większej pewności siebie, oraz doda im odwagi w nawiązywaniu kontaktów z otoczeniem, zarówno z rówieśnikami jak i pracownikami przedszkola. Realizacja programu w niewielkiej liczebnie grupie pozwoli na bardziej indywidualne dotarcie do każdego dziecka i na uzupełnienie ewentualnych braków językowych.


Moje zabawki

Dzisiejsze zajęcia były poświęcone zabawkom. Opisywaliśmy ich wygląd, wielkość,strukturę. 



Pogoda i pory roku

Dzisiejsze zajęciapoświęcone były umiejętnośći dostrzegania regularności pór roku i poszerzania słownika czynnego o nowe słowa:tęcza, deszcz, słońce, burza, grad, wiatr.



Zwierzęta domowe

Celem zajęć było wdrażanie do posługiwania się językiem polskim oraz poszerzanie słownika czynnego dziecka o nowe słowa  takie jak: kot, pies, mysz, ryba,kogut,krowa.



W sklepie

Na dzisiejszych zajęcia rozwijaliśmy umiejętności nazywania podstawowych owoców,warzyw oraz stosowaliśmy zwroty grzecznościowe.



,,Moja rodzina"

Na kolejnych spotkaniach poznaliśmy sprzęty, które znajdują sie w gospodarstwie domowym. Umiemy już nazywać po polsku członków rodziny tj.: mama,tata,brat,siostra,babcia,dziadek. Bardzo lubimy te nasze wspólne spotkania. 



,,To jestem ja, to jesteś ty"

Za nami już kilka spotkań uczestników koła polonistycznego. Staramy się na nich mówić tylko po polsku. Jest przy tym dużo śmiechu. Na zajęciach nazywaliśmy po polsku części ciała ludzkiego np.:oko,nos,ucho,ręka,noga. Posługujemy się  też swoim imieniem i odnajdujemy je wśród innych.


 




zajecia_dodatkowe